Gruppeledere

Rune Langård

Gruppeleder Miljøtrening

Rune er faglig ansvarlig for denne treningsgruppen. Rune har bred erfaring og er bemyndiget NKK instruktør trinn II Lydighet. Se for øvrig omtale under instruktører

Tlf: 90071246   Mail: miljo@hallingdalhundeklubb.no

Eva Trasti

Gruppeleder Konkurranse Lydighet (LP)

Eva er faglig ansvarlig for denne treningsgruppen. Eva har bred erfaring og er bemyndiget NKK instruktør trinn II Lydighet. Se for øvrig omtale under instruktører

Tlf: 90117009   Mail: lp@hallingdalhundeklubb.no

Ann Kristin Myhre

Gruppeleder Bruks

Jeg har alltid vært glad i dyr, og jeg var ikke veldig stor før jeg visste at det var hund som tronet øverst på lista. Fikk derfor hund så fort jeg var gammel nok til å bestemme selv, og siden da har jeg hatt tassende poter i huset. Nå har jeg ei staffordshire bull terrier frøken med massevis av krutt, og sammen trener vi bruks, rallylydighet og noe lp. De to første konkurrerer vi også i. Resultatet er ikke det viktigste, det er samarbeidet og det å se hunden mestre og ivre etter å få jobbe som er det beste!

Tlf:    Mail: bruks@hallingdalhundeklubb.no

Helene Rudningen

Gruppeleder Smeller

Jeg bor på Gol og har en energisk og arbeidsom schnauzer som heter Ida. Jeg har vært interessert i hund det meste av livet og har hatt flere hunder, av Ida jeg har lært mest. Vi driver med spesialsøk/smeller, blodspor, agility, rallylydighet og diverse "unyttige" trikse-trening. Har litt konkurranseerfaring i agility og rallylydighet, og har lyst og prøve oss i smellerkonkurranse og kanskje blodsporprøve. Jeg synes det er viktig at hundetrening er belønningsbasert og lystbetont. Her havner søkstrening i en særstilling fordi man uansett ikke kan verken lokke eller tvinge hunden til å "skru på nesa". Nesearbeid er særlig kjent for å kunne øke hundens selvtillit og evne til å jobbe selvstendig, og passer for alle slags hunder i alle aldre.

Mail: smeller@hallingdalhundeklubb.no

Linda Krydsby

Gruppeleder Agility

Jeg er leder for agilitygruppen og har to hunder som jeg trener agility med. Jeg var på introduksjonskurs juli 2021 med vår Welsh corgi cardigan, og ble med ett «bitt av basillen». Dette syntes jeg var så gøy at når vi fikk en Golden retriever påsken 2022 ble det tidlig introduksjon av agility. I tillegg til agility har jeg gått valpekurs og unghundkurs med hundene. Corgien er også godkjent besøkshund gjennom Røde kors. Jeg gleder meg til videre treninger, kurs og konkurranser med den fine gjengen vi er i agilitygruppen!

Tlf:  Mail: ag@hallingdalhundeklubb.no

Liss Hansen

Gruppeleder Rallylydighet

Jeg har drevet med hund i over 30 år.Mest utstilling og avl. Men de to siste årene har jeg fått øynene opp for Rally lydighet. Pr i dag har jeg Irsk ulvehund, Spansk Galgo og Border Collie. Galgo og Ulvehund blir mest brukt til utstilling og avl. BC blir for det meste brukt til Rally Lydighet. Startet første stevnet for 1 år siden og går nå i kl 2.Det meste i mitt daglige liv dreier seg om hund og hundetrening. Målet med Rally treningen er å få med så mange som mulig til å komme på treningene å ha det gøy med hund. Der støtter og hjelper vi hverandre for å få en fin positiv trening. Rally passer for alle raser, så håpet er at mange vil få øynene opp for denne fine hundesporten.

Tlf: 97548270 Mail: rally@hallingdalhundeklubb.no

Linn Imingen

Gruppeleder utstilling

Bor på Nesbyen sammen med en liten flokk av Australian Shepherd's, og en liten Border Collie.Eier FCI-godkjent Kennel, og driver oppdrett av Australian Shepherd. Trener og konkurrerer i flere grener.Har hatt hund i 20år, hovedsaklig gjeterhund-type.
Holdt på med utstilling i 9år, og har selv stilt egne hunder til topps. Trygghet, selvtillit, og godt samarbeid mellom hund og fører, er nøkkelen til en fin opplevelse i ringen.
Det viktigste rundt en eksteriørbedømming/hundeutstilling, er at uansett resultat så har man samme hund med seg hjem igjen, også.

Tlf: 918 16 970 Mail: utstilling@hallingdalhundeklubb.no